Model závodního MTB kola LAPIERRE ProRace CF 7.9 s vidlicí FOX 32 FLOAT SC a řazením SRAM GX Eagle má rám i geometrii přizpůsobenou technickým singletrailům i závodům v cross-country a maratonech. Model je zaměřen na přesnost a efektivitu.
LAPIERRE ProRace CF 7.9 je moderní karbonový hardtail s geometrií přizpůsobenou technickým singletrailům i závodům v cross-country a maratonech. Karbonový rám není jedinou novinkou letošní řady ProRace. Díky 3d Tubular konceptu – technologii, která odděluje přímé spojení sedlové vzpěry s horní rámovou trubkou – rozptýlíte vibrace mezi sedlem a řídítky a rám má plně integrovanou kabeláž, přičemž vstup kabelů je integrovaný v hlavové trubici.
Model ProRace CF 7.9 má oproti modelu 6.9 novou vidlici FOX 32 FLOAT SC se zdvihem 100 mm a nové řazení SRAM GX Eagle, které díky technologii X-Actuaion je rychlé, jednoduché a přesné. Technologie X-Sync poskytuje nejvyšší úroveň výkonu a životnosti.
Výhodou kotoučové brzd je větší brzdný výkon a minimální vliv na funkci za téměř jakéhokoliv počasí. Nevýhodou je trochu vyšší hmotnost a vyšší pořizovací náklady brzd.
Na horská kola s 27,5 a 29 palcovými koly jsou v podstatě nezbytností. Je zde důležitý patřičný brzdný výkon za jakýchkoliv podmínek v kombinaci s většími koly.
Použití pevné osy zajistí možnost uchycení kola k rámu větší silou a tím pádem vyšší tuhost celého kola. Výhodné je to především u kol na 29 palcových kolech(nebo u kol na technické disciplíny jako je sjezd, freeride), kde je na kolo vyvýjena vyšší síla a kolo má větší tendenci ke kroucení a tím k horšímu přenosu síly. Použitím pevné osy je pak jízda zejména v terénu stabilnější a jistější.
Obecnou výhodou karbonu je vysoká pevnost, nízká hmotnost. Karbonové rámy díky tomu mají vysokou trvanlivost, v důsledku namáhání totiž stárnou velice pomalu.
Tím, co majitelé karbonových rámů mohou ocenit, je určitá schopnost karbonu tlumit vibrace a nárazy, protože materiál vrací jen část vložené energie. Jízda na kole s karbonovým rámem je tak pohodlnější než u rámu hliníkového.
Jedinou nevýhodou je, že karbonové rámy jsou poměrně háklivé na mechanické poškození, je proto dobré s nimi opatrněji zacházet než s rámem hliníkovým.
Velikost | S | M | L | XL | ||||
Velikost kol | 29 | 29 | 29 | 29 | ||||
Výška postavy (cm) | 150 - 170 | 168 - 178 | 176 - 186 | 184 - 196 | ||||
ST délka sedlové trubky (mm) | 390 | 430 | 470 | 510 | ||||
TT délka horní trubky (mm) | 581 | 606 | 629 | 657 | ||||
HT délka hlavové trubky (mm) | 85 | 90 | 100 | 110 | ||||
SA úhel sedlové trubky (stupně) | 74 | 74 | 74 | 74 | ||||
HA úhel hlavové trubky (stupně) | 68 | 68 | 68 | 68 | ||||
Stack (mm) | 598 | 597 | 606 | 616 | ||||
Reach (mm) | 410 | 435 | 455 | 480 | ||||
BB Drop (mm) | -67 | -62 | -62 | -62 | ||||
RC délka řetězové vzpěry (mm) | 420 | 420 | 420 | 420 | ||||
WB rozvor kol (mm) | 1086 | 1114 | 1138 | 1167 |
Nejlehčí a nejlépe osazená kola jsou určena pro závodníky a jezdce, kterým jde zejména o výkon. Nabízejí položený posed pro maximální výkon, v této kategorii již můžete vybírat modely postavené na odlehčených hliníkových nebo na karbonových rámech s nejlepším osazením dostupným na trhu.
Jde o konstrukčně složitější typ vidlice. Pružení vidlice zajišťuje vzduch. Vidlice se nafukuje speciální pumpičkou na vidlice na požadovaný tlak. Tlak ve vidlice se nastavuje s přihlédnutím na váku jezdce, styl jízdy, typ terénu a osobní preference jezdce. Provádět úpravy lze tak poměrně jednoduše, bez servisních zásahů. Správně nastavená vidlice poklesne když nasednete na kolo přibližně o 20-25 procent zdvihu (tzv. SAG). Dalším důležitým nastavením je nastavení odskoku, tedy aby vidlice adekvátní rychlostí zpracovávala nerovnosti terénu.
Při výběru vidlice se vám také může hodit funkce lock-out, tedy uzamykání. Tu využijete na rovných asfaltových silnicích, kde nechcete ztrácet energii propružováním vidlice.
Horská kola
Horská kola jsou určena pro jízdu mimo zpevněné komunikace (polní a lesní cesty, náročný terén apod.). Horská kola jsou navržena tak, aby poskytla jezdci lepší kontrolu a ovladatelnost a aby byla odolnější při jízdě v náročném terénu. Má menší, robusnější rám a výše položený střed, který umožňuje lepší průchodnost terénem. Pláště jsou široké, aby lépe tlumily nárazy a měly větší přilnavost na rozbitém a kluzkém podkladu. Široký rozsah převodů (21 a více) umožňuje jízdu téměř v jakémkoliv terénu. Většina horských kol bývá vybavena odpruženými systémy (přední odpružená vidlice nebo přední a zadní odpružení), které lépe pohlcují nárazy a vibrace způsobené terénem. V současné době se horská kola vyrábějí ve velikostech 26, 27,5 a 29 palců.Horská kola nejsou příliš vhodné pro delší jízdu na zpevněných komunikacích (vyšší hmotnost, pláště s velkým valivým odporem, vzpřímenější, aerodynamicky méně vhodný posez).
Kola 27,5 a 29 palců Kromě dříve klasických 26 palcových kol výrobci přicházejí s modely s 27,5 palcovými koly a s 29 palcovými koly. Na straně 27,5 a 29 palcových kol je výhoda lepších jízdních vlastností.
Kola 27,5 palců jsou lépe ovladatelná, mají rychlejší akcelraci., naproti tomu 29 palcová kola lépe překonávají překážky, snáze udržují rychlost a na asfaltu se blíží krosovým kolům. V delších výjezdech pak díky trakci lépe stoupají. Mylné jsou pak názory, že 29 palcová kola jsou převážně určena pro vysoké jezdce. Naopak se s úspěchem prosazují i v menších rámových velikostech a také v dámském provedení. Jejich geometrie je přizpůsobena větším kolům, nabízí kratší rozvor pro lepší ovladatelnost i střed šlapání posunutý dolů, takže posed není o mnoho vyšší, nežli na klasických 27,5 kolech.
Současný trend je, že kola 26" dominují u kol pro technické disciplíny jako je sjezd a freeride, kde je vyžadována lepší ovladatelnost. 27,5 a 29 palcová horská kola naopak začínají převažovat ve všech ostatních kategoriích.
Vášeň a inovace: unikátní styl, přesná představa o tom, jak mají kola vypadat
Již více než 60 let kombinuje LAPIERRE™ technologické inovace, design, pozornost na detail a zkušenosti z nejdůležitějších závodů aby nabízel nejefektivnější kola.
Ať už jezdíte silniční nebo MTB závody, či se rádi projíždíte ve volném čase, v kolekci LAPIERRE™ naleznete kolo vašich snů.
LAPIERRE™ jako lídr high-endových kol na francouzském trhu a postupně dobývá i zbytek světa.
60 let inovací a neustále zdokonalovaní vlastních patentovaných systémů zadního pružení (OST a FPS2) jsou skutečným technologickým přínosem ve světě MTB.
Našim stálým a dlouhodobým cílem je optimalizovat hmotnost kol. I když patří naše kola k nejlehčím na trhu, odmítáme přijímat zbytečná rizika, která by mohla ohrozit spolehlivost našich kol.
Testováno profesionálními závodníky!
Kvalita našich kol je denně prověřována jezdci týmů FDJ, LAPIERRE XC, LAPIERRE SAAB SALOMON a samotným Nicolasem Vouillozem.
Naši inženýři se aktivně podílejí a testování spolu s týmovými jezdci.
Ruční výroba
Důsledná kontrola a zapojení každého zaměstnance je nezbytností. Všechna LAPIERRE™ kola jsou skládána ve Francii mechaniky podepsanými na Bike Pass, který je doručován spolu s kolem. Takto je možné kontrolovat kvalitu každé fáze výrobního procesu.
Technické specifikace se mohou změnit bez výslovného upozornění. Obrázky mají pouze informativní charakter a mohou být ilustrativní. Běžná cena znamená výrobcem/dodavatelem doporučené koncové ceny.