Apache Scalp, vlajková loď naší nabídky, míří na terénní stezky tak náročné, jak jen si umíte představit. S moderní geometrií, silným středovým motorem a čtyřčepovým systémem odpružením si dříve zapovězené singletraily budete užívat se znovuobjevenou sebejistotou. Celkovému zaměření novinky odpovídá také základní výbava s kvalitní vzduchovou vidlicí, hydraulickými kotoučovými brzdami a širokými zapletenými koly s plášti rozměru 27,5+.
Klíčové vlastnosti:
- špičkový středový elektromotor Bosch Performance Line CX s nejlepšími parametry ve své třídě
- lithium-iontová rámová baterie Bosch Power Pack s kapacitou 13,4 Ah (482 Wh)
- celoodpružený hliníkový rám se čtyřčepovým systémem odpružení a 140mm zdvihem
- vzduchová vidlice Rock Shox Recon Silver se 140mm zdvihem a 15mm pevnou osou
- sada Shimano SLX / XT s 11 rychlostmi a kazetou s širokým rozsahem
- pevná zapletená kola s širokými ráfky a plášti rozměru 27,5+
Podrobný popis:
- špičkový středový elektromotor Bosch Performance Line CX s nominálním výkonem 250 W a maximálním točivým momentem až 75 Nm
- částečně integrovaná lithium-iontová baterie Bosch Power Pack 500 s celkovou kapacitou 13,4 Ah (482 Wh)
- kompaktní LCD displej Bosch Purion s integrovaným ovládáním umístěný na levé straně řídítek
- celoodpružený hliníkový rám sse čtyřčepovým systém zavěšení a 140mm zdvihem, tlumič Rock Shox Monarch RT
- vzduchová vidlice Rock Shox Recon Silver se 140mm zdvihem a 15mm pevnou osou
- sada Shimano SLX / XT s 11 rychlostmi a kazetou s rozsahem 11-46 zubů
- hydraulické kotoučové brzdy Shimano Deore
- pevná zapletená kola s širokými ráfky a plášti rozměru 27,5+
Pohonná jednotka
Bosch Performance Line CX platí za jeden z nejvyspělejších středových elektromotorů na trhu a jako takový se může pochlubit jen těmi nejlepšími parametry. Zatímco nominální výkon motoru činí předepsaných 250 W, točivý moment ve svém maximu dosahuje až na velmi zajímavých 75 Nm. Bosch Performance Line CX je pro svou nekompromisní sílu vhodný především do náročného horského terénu, skvěle však poslouží také na silnici, cyklostezce či kdekoliv jinde.
Baterie
Přísun elektrické energie zajišťuje kvalitní rámová baterie Bosch Power Pack 500 Li-Ion s kapacitou 13,4 Ah (482 Wh) a dojezdem až 130 km na jedno nabití. Samozřejmostí je přítomnost chytrého systému řízení, který baterii chrání před přehřátím, zkratem či přebitím. Celková dojezdová vzdálenost závisí kromě kapacity baterie také na profilu trati, hmotnosti jezdce a jeho jízdním stylu.
Ovládací displej
K ovládání motoru slouží nový LCD displej Bosch Purion s integrovaným tlačítkovým ovládáním a mnoha užitečnými funkcemi. Displej je umístěn na levé straně řídítek a jeho kompaktní rozměry snižují riziko poškození při jízdě v terénu. Pomocí tlačítek lze jednoduše volit stupeň dopomoci i přepínat mezi jednotlivými funkcemi cyklokomputeru. Kromě zvoleného jízdního režimu jsou na displeji zobrazeny údaje o rychlosti, ujeté vzdálenosti, zbývajícím dojezdu a stavu baterie.
Výbava
Otázku odpružení jsme v případě modelu Scalp brali s nejvyšší možnou vážností. Přední odpruženou vidlici Rock Shox Recon Silver Air RL proto doplňuje vzduchový tlumič Rock Shox Monarch RT, jenž plně vyhovuje charakteristikám samotného rámu. Stranou zájmu nezůstalo ani pohonné ústrojí, které je tvořeno sadou Shimano SLX / XT s 11 rychlostmi a kazetou s rozsahem 11-46 zubů. Neopomenutelnou součástí modelu Scalp jsou zapletená kola opatřená širokými ráfky Remerx WER a mohutnými pneumatikami rozměru 27,5+.
Jízdní vlastnosti
Agresivní geometrie, efektivní odpružení a v neposlední řadě odolná zapletená kola s balonovitými pneumatikami. Scalp si je v terénu velmi jistý a sebedůvěru probouzí také ve svém pilotovi. Příliš nezáleží na tom, jak náročný singletrail se právě chystáte zdolat. Ve výjezdech těží ze síly elektromotoru, ve sjezdech ze schopností vzduchového odpružení, v zatáčkách z nekonečné přilnavosti širokých plášťů. Za řídítky tohoto stroje vás zkrátka jen tak něco nepřekvapí.
Specifikace
Modelová řada: 2018
Velikost rámu: 16" / 18" / 20"
Velikost kol: 27,5"
Počet rychlostí: 1 x 11
Hmotnost: 23,1 kg
Dojezd: až 130 km
Rám: Alloy 6061 FS Kinesis, tlumič Rock Shox Monarch RT (zdvih 140 mm)
Vidlice: Rock Shox Recon Silver RL (vzduchová se zdvihem 140 mm)
Systém: Bosch Performance Line CX
Elektromotor: Bosch Performance Line CX 250 W
Baterie: Bosch Power Pack 500 Li-Ion (36V / 13,4 Ah - 482 Wh)
Ovládací displej: Bosch Purion (LCD)
Řídící jednotka: Bosch Performance Line CX (integrovaná)
Kliky: Miranda Delta ISIS Bosch
Středová osa: -
Řazení: Shimano SLX M7000
Přehazovačka: Shimano XT M8000
Přesmykač: -
Kazeta: Shimano SLX M7000 (11-46 zubů)
Řetěz: Shimano HG701-11
Brzdy: Shimano Deore M615 (kotouč 180 mm)
Náboj přední: Shimano Deore M618B
Náboj zadní: Shimano Deore M618B
Ráfky: Apache WER (584 x 23 mm)
Pláště: Schwalbe Rocket Ron Evo (27,5 x 2,80")
Řídítka: Ritchey Comp Flat (31,8 / 720 mm)
Gripy: Velo Lock-On
Představec: Ritchey (31,8 mm)
Hlavové složení: Ritchey Comp Drop-In (integrované)
Sedlovka: Ritchey (31,6 / 350 mm)
Sedlo: Apache Sport
Pedály: Alloy
Doplňky: -
Výhodou kotoučové brzd je větší brzdný výkon a minimální vliv na funkci za téměř jakéhokoliv počasí. Nevýhodou je trochu vyšší hmotnost a vyšší pořizovací náklady brzd.
Na horská kola s 27,5 a 29 palcovými koly jsou v podstatě nezbytností. Je zde důležitý patřičný brzdný výkon za jakýchkoliv podmínek v kombinaci s většími koly.
MOTORY PERFORMANCE CX |
Středový pohon od německé značky Bosch je v současné době to nejlepší, co v nabídce elektrokol najdete. Většina světově známých značek jízdních kol pohání své elektro modely právě pohonem Bosch a to pro jeho vysoký výkon, spolehlivost, design, funkce a samozřejmě také silnou značku.
Bosch nabízí několik řad systémů, které se liší především v maximálním točivém momentu a síle asistence:
Pokud hledáte kvalitu bez kompromisu a jste ochotni do svého nového elektrokola investovat více peněz, pak elektrokolo s pohonem Bosch je jednoznačně tou správnou volbou. Zamilujete se už po prvním svezení.
Režim | Performance CX |
---|---|
Turbo | 300 / 75 |
Sport | 210 / 60 |
Tour | 120 / 50 |
Eco | 50 / 40 |
Míra asistence v poměru k síle šlapání (v %) / maximální točivý moment
Srdcem systému je výkonný středový motor Drive Unit. Integrovaná řídící jednotka každou vteřinu vyhodnotí až 1000 údajů z připojených snímačů a na jejich základě pak optimalizuje výkon motoru a míru asistence. V motoru je zabudován snímač šlapání (otáčení klik) a torzní snímač síly šlapání, na zadní rámové stavbě je pak umístěn snímač rychlosti (otáček zadního kola). Motor je schopen dosáhnout maximálního točivého momentu až 75 Nm (Performance CX).
Systém je napájen Li-Ion baterií, která může být umístěna v rámu nebo v nosiči kola. Kapacita baterií Bosch na elektrokolech se liší podle typu motoru. Vyznačují se nízkou hmotností (2,5 kg) a dlouhou životností. Jsou vybaveny BMS deskou (Battery Management System), která baterii chrání před přehřátím, zkratem nebo přebitím. Pokud necháte baterii dlouho bez dobíjení, dokáže ji BMS uchránit před likvidačním poklesem napětí.
Systém se ovládá pomocí LCD displeje umístěného na řídítkách a odděleného tlačítkového ovladače u levého madla. Prostřednictvím displeje se nastavuje úroveň asistence (Off-Eco-Tour-Sport-Turbo) a aktivuje se asistent chůze / rozjíždění (motor pomáhá bez nutnosti šlapat avšak pouze do rychlosti 6 km/h). Displej zobrazuje informace o stavu baterie a aktuálním výkonu motoru, který je přímo úměrný spotřebě energie. Díky tomu můžete sledovat, jaký vliv na spotřebu mají jednotlivé úrovně asistence, styl jízdy a zařazených převodů a následně svůj styl jízdy optimalizovat pro dosažení co nejdelšího dojezdu. Pro efektivní volbu převodů můžete také využít doporučení pro přeřazení na těžší nebo lehčí převod, která se na displeji zobrazují. Displej dále nabízí funkce cyklopočítače jako je okamžitá, maximální a průměrná rychlost, celková a denní ujetá vzdálenost, čas jízdy a hodiny. Vybaven je také USB zásuvkou umožňující dobíjení mobilních zařízení (telefon, navigace apod.).
Display zobrazuje ve čtyřech různých módech informace o jízdě: údaje o jízdě, navigaci, osobního trenéra a synchronizaci se smartphonem. Každý z těchto módů má další podfunkce. Díky velikosti displeye přes 10 cm je za jízdy vše krásně čitelné.
Nový displej Bosch Purion byl navržen jako alternativa k displeji Intuvia s důrazem na kompaktnost a jednoduché ovládání. Menší velikost displeje snižuje riziko jeho poškození při použití v terénu. Displej i ovladač jsou sloučeny v jedno zařízení, které je nainstalováno místo původního ovladače.
Nabízí veškeré základní funkce většího displeje Intuvia ve výrazně menším provedení. Volba z 5 úrovní dopomoci (Eco, Tour, Sport, Turbo, Off), assistent chůze, zobrazení jízdních parametrů (rychlost jízdy, ujetá vzdálenost, dojezd), stavu baterie a zvolené úrovně dopomoci, USB konektor pro diagnostiku a nabíjení nejrůznějších zařízení. Displej je dodáván včetně kabeláže a držáku na řídítka. Vyrábí se ve dvou barevných provedeních, tmavý Anthracite (odpovídá Bosch Performance line) a světlý Platinum (odpovídá Bosch Active line).
Napětí systému: 36 V
Jmenovitý výkon motoru: 250 W
Maximální točivý moment motoru: 75 Nm (Performance CX)
Hmotnost motoru: 4 kg
Senzory: Sensory měřící krouticí moment, frekvenci šlapání a rychlost
Max. asitovaná rychlost: 25 km/h
Kapacita baterie: 500 Wh(13,4 Ah) (Perfromance CX)
Hmotnost baterie: 2,5 kg
Doba nabíjení: 4,5 h (50% za 2 h) (Perfromance CX)
Dojezdová vzdálenost: 75 – 150 km (Perfromance CX)
Pozn.: Použitý typ displeje je vždy uveden ve specifikaci konkrétního modelu kola, stejně tak typ použitého motoru.
Použití pevné osy zajistí možnost uchycení kola k rámu větší silou a tím pádem vyšší tuhost celého kola. Výhodné je to především u kol na 29 palcových kolech(nebo u kol na technické disciplíny jako je sjezd, freeride), kde je na kolo vyvýjena vyšší síla a kolo má větší tendenci ke kroucení a tím k horšímu přenosu síly. Použitím pevné osy je pak jízda zejména v terénu stabilnější a jistější.
IDEÁLNÍ POHON PRO KAŽDOU SITUACI | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bezproblémový nebo silný - a hlavně: přirozený. Pohonné jednotky Bosch eBike Systems Vám poskytnou jedinečný pocit z jízdy. Tři snímače měří sílu šlapání, kadenci a rychlost jezdce více než 1000krát za sekundu. To usnadňuje organickou souhru mezi Vámi a Vaším eBike kolem. Pohonná jednotka inteligentního systému, nová generace systému Bosch eBike Systems, zajišťuje jedinečný zážitek z jízdy na eBike kole. Chytrý systém kombinuje sofistikované vysoce kvalitní komponenty eBike s digitálními funkcemi, je plně propojený a díky pravidelným aktualizacím přes internet vždy aktuální. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ŘADY BOSCH | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
FUNKČNOST A DESIGN | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
První kolekce kol značky Apache vyjela z výrobní linky v roce 2001. Okamžitě se prosadila mezi zavedenými značkami a získala si přízeň profesionálních i hobby závodníků, rekreačních cyklistů a cykloturistů. V roce 2003 se na kole Apache stal Jarda Kulhavý juniorským mistrem světa a Evropy, Kamil Absbuher vyhrál na cyklokrosovém speciálu závod světového poháru a paralympionik Michal Stark sedlá silniční kola Apache od roku 2007 dodnes. V roce 2012 jsme založili vlastní mládežnický závodní tým Apache Bike Race team a hned v prvním roce jeho činnosti jsme získali dva tituly mistra ČR prostřednictvím kadeta Ondřeje Dudka a kadetky Jany Adámkové.
Na vrcholu žebříčku priorit značky je kvalita montáže a použitých komponent. Od samého začátku se kola Apache vyrábějí výhradně v českých montážních společnostech, kde máme podstatně větší možnost dohledu na kvalitu a můžeme flexibilněji reagovat na měnící se požadavky trhu. V posledních letech je výhradním dodavatelem společnost BPS Šumperk – dceřiná společnost rakouské KTM.
Technické specifikace se mohou změnit bez výslovného upozornění. Obrázky mají pouze informativní charakter a mohou být ilustrativní. Běžná cena znamená výrobcem/dodavatelem doporučené koncové ceny.