Oblíbený model horského elektrokola nyní se zcela přepracovaným hliníkovým rámem, částečně integrovanou baterií, novým barevným displejem a silným středovým pohonem s velmi vysokým točivým momentem. Kvalitní vzduchová vidlice, přesné desetirychlostní řazení i širokými ráfky opatřená 27,5" zapletená kola se postarají o to, abyste si jízdu terénem užili tak, jako nikdy předtím. S pomocí silného elektromotoru snadno zdoláte vše, co se vám odváží postavit do cesty.
Klíčové vlastnosti:
- kompletně přepracovaný hliníkový rám se sportovně střiženou geometrií a částečně integrovanou baterií
- středový elektromotor Bafang MaxDrive s maximálním točivým momentem až 80 Nm
- lithium-iontová rámová baterie LG s kapacitou 16 Ah (576 Wh)
- vzduchová vidlice SR Suntour XCR 32 AIR RL-R se zamykáním z řidítek
Podrobný popis:
- kompletně přepracovaný hliníkový rám s originálními profily hlavních trubek a hydroformovanou spodní rámovou trubkou s částečně integrovanou baterií
- extrémně silný středový elektromotor Bafang MaxDrive s nominálním výkonem 250 W a maximálním točivým momentem až 80 Nm
- možnost vlastního nastavení řídícího softwaru včetně zvýšení limitu rychlosti
- lithium-iontová rámová baterie značky LG s celkovou kapacitou 16 Ah (576 Wh)
- vzduchová vidlice SR Suntour XCR 32 AIR RL-R se zdvihem 100 mm a možností uzamčení z řídítek
- pevná 27,5“ zapletená kola s 21 mm širokými ráfky Remerx Rock Disc a plášti Schwalbe Smart Sam
- desetirychlostní sada Shimano Deore s hydraulickými kotoučovými brzdami
- profilované kliky s nepadacím hliníkovým převodníkem
- kvalitní komponenty domácí značky Spectro
Pohonná jednotka
Srdcem tohoto modelu je extrémně silný středový elektromotor Bafang MaxDrive s nominálním výkonem 250 W a maximálním točivým momentem až 80 Nm. Motor je v rámu uložen pod úhlem 40 stupňů, čímž bylo dosaženo nejen sportovnějšího vzezření, ale především lepší průchodnosti členitým terénem. Nastavení motoru lze díky chytrému softwaru kdykoliv snadno změnit, včetně možnosti zvýšení rychlostních limitů.
Baterie
Na spodní trubce rámu našla své místo moderní baterie LG Li-Ion s kapacitou 16 Ah (576 Wh) a dojezdem až 160 km na jedno nabití. Samozřejmostí je přítomnost chytrého systému řízení, který baterii chrání před přehřátím, zkratem či přebitím. Celková dojezdová vzdálenost závisí kromě kapacity baterie také na profilu trati, hmotnosti jezdce a jeho jízdním stylu.
Ovládací displej
Veškeré informace o jízdě jsou zobrazeny na multifunkčním TFT Colour displeji umístěném přímo na řídítkách. Kromě zvoleného jízdního režimu jsou na displeji vyobrazeny také údaje o času, rychlosti, ujeté vzdálenosti a stavu baterie. K obsluze displeje i celého elektrického systému slouží oddělený tlačítkový ovladač uchycený u levého madla vedle brzdové páčky. Novinkou je přítomnost USB konektoru pro dobíjení mobilních zařízení.
Výbava
Do detailu propracovaný hliníkový rám doplňuje vzduchová vidlice SR Suntour XCR 32 Air RL-R se zdvihem 100 mm a zamykáním z řídítek. Kola o rozměru 27,5“ jsou zapletena na nábojích Shimano Alivio a pevných hliníkových ráfcích Remerx Rock Disc. Pohonnou soustavu tvoří kliky Spectro s nepadacím převodníkem, přehazovačka Shimano Deore a desetirychlostní řazení téže řady. Ze sady Shimano Alivio pocházejí hydraulické kotoučové brzdy s kotouči o průměru 180 mm. Široká řídítka, krátký představec, ale také sedlovku a sedlo poskytl český producent komponentů a doplňků Spectro.
Jízdní vlastnosti
Základem tohoto modelu je kompletně přepracovaný hliníkový rám s částečně integrovanou baterií, vnitřním vedením bovdenů, kuželovitou hlavovou partií a jaksepatří agresivním tvarováním. Geometrie rámu nabídne velice pohodlnou, stále však dostatečně sportovní jízdní pozici. Ke zvýšenému komfortu přispívá měkké sedlo a ergonomicky tvarované gripy. Manitou je díky průměru zapletených kol strojem velmi živým a mrštným, skvělé ovladatelnosti napomáhají také široká řídítka upnutá v krátkém představci.
Výhodou kotoučové brzd je větší brzdný výkon a minimální vliv na funkci za téměř jakéhokoliv počasí. Nevýhodou je trochu vyšší hmotnost a vyšší pořizovací náklady brzd.
Na horská kola s 27,5 a 29 palcovými koly jsou v podstatě nezbytností. Je zde důležitý patřičný brzdný výkon za jakýchkoliv podmínek v kombinaci s většími koly.
BAFANG MAX DRIVE |
Bafang MaxDrive je černým koněm na poli středových pohonů. Pyšní se především velmi vysokým točivým momentem motoru, který může dosáhnout až do výše 80 Nm. Motor je přitom velmi tichý a vysoce účinný. Díky příznivé ceně a modernímu designu použitých komponentů je tak velice zajímavou alternativou k zavedeným značkovým pohonům.
Apache se podílel na vývoji a testování prototypů tohoto výkonného systému a je jedním z prvních světových výrobců elektrokol, který dostal možnost ho zařadit do své nabídky. V kolekci 2015 bude středový motor Bafang MaxDrive pohánět 3 modely elektrokol Apache řady E1 – horské Hawk a Manitou a krosové Matto.
Žádáte-li vysoký výkon v dobrém poměru k ceně a nepotrpíte si na zvučná jména světových značek, pak Vás středový pohon MaxDrive určitě nadchne.
Srdcem elektrokola je středový motor Bafang MaxDrive se jmenovitým výkonem 250W, který je ve špičce schopen dosáhnout výkonu až 520W. Hlavním trumfem motoru Bafang MaxDrive je však jeho velmi vysoký točivý moment až 80 Nm při zachování nízké spotřeby (pro srovnání, středový motor Bosch Performance nabízí kroutící moment 60 Nm). Motor je vybaven snímačem šlapání a torzním snímačem síly šlapání. Řídící jednotka, která je integrovaná do těla motoru, tak při určování míry asistence vyhodnocuje, jakou silou jezdec šlape do pedálu a podle toho reguluje výkon motoru. Tzn. čím větší silou jezdec šlape, tím větší silou motor pomáhá.
Energii do systému dodává baterie s Li-Ion články Samsung, která je umístěna v rámu elektrokola. Její kapacita je 13 Ah, což v součinu s napětím systému 36V znamená, že je schopna vykonat práci o objemu 468 Wh. Baterie je osazena USB zásuvkou umožňující dobíjení mobilních zařízení (telefon, navigace apod.). Baterie je vybavena BMS deskou (Battery Management System), která baterii chrání před přehřátím, zkratem nebo přebitím. Pokud necháte baterii dlouho bez dobíjení, dokáže ji BMS uchránit před likvidačním poklesem napětí.
Systém se ovládá pomocí LCD displeje umístěného na řídítkách a odděleného tlačítkového ovladače u levého madla. Prostřednictvím displeje se nastavuje úroveň asistence v rozsahu 0-5 a aktivuje se asistent chůze / rozjíždění (motor pomáhá bez nutnosti šlapat avšak pouze do rychlosti 6 km/h). Displej zobrazuje informace o stavu baterie a nabízí funkce cyklopočítače jako je okamžitá, maximální a průměrná rychlost, celková a denní ujetá vzdálenost a čas. Vybaven je také USB zásuvkou umožňující dobíjení mobilních zařízení (telefon, navigace apod.).
Napětí systému: 36 V
Jmenovitý výkon motoru: 250 W
Maximální točivý moment motoru: 80 Nm
Hmotnost motoru: 3,8 kg
Kapacita baterie: 468 Wh
Hmotnost baterie: 3 kg
Doba nabíjení: 7 h
Dojezdová vzdálenost: 75 – 130 km
Apache je uznávanou značkou v oblasti cyklistiky s důrazem na výrobu kvalitních a cenově dostupných jízdních kol. Sídlící v České republice, začala značka svou činnost v roce 1998 a od té doby nabízí širokou paletu bicyklů pro různé typy jíydz, od silnice až po horské a elektrické kola.
Silniční kola Apache jsou navržena pro rychlost a efektivitu na silnici. Tyto jízdní kola jsou konstruována s lehkými rámy a speciálními komponenty, aby maximalizovaly vaši jízdní výkonnost na silnici.
Apache také nabízí širokou škálu horských kol, které jsou navrženy tak, aby vydržely náročné horské stezky a terény. Tyto kola se vyznačují robustními rámy, odolnými komponenty a vysokokvalitními odpruženými vidlicemi pro kontrolu a pohodlí na technicky náročných trasách.
Elektrická kola Apache se stala stále populárnější pro svou schopnost poskytovat podporu motoru pro snazší a rychlejší jízdu. Apache nabízí několik různých modelů elektrických kol, včetně modelů pro silniční, městské a horské jízdy.
Jednou z klíčových hodnot značky Apache je poskytování kvalitních jízdních kol za dostupné ceny. Značka se spoléhá na pečlivý výběr komponentů a detailní konstrukční postupy, aby zajistila, že každé kolo, které opustí jejich továrnu, je stvořeno s maximální pozorností k detailu a kvalitě.
Apache je značka, která se hodí pro jezdce všech úrovní zkušeností. Nabízí kola pro různé typy jízdy a různé cenové rozpětí, což znamená, že ať už jste začátečník nebo zkušený jezdec, Apache má jízdní kolo, které odpovídá vašim potřebám a rozpočtu. Díky svému důrazu na kvalitu a cenovou dostupnost se Apache stala oblíbenou značkou mnoha cyklistů.
Technické specifikace se mohou změnit bez výslovného upozornění. Obrázky mají pouze informativní charakter a mohou být ilustrativní. Běžná cena znamená výrobcem/dodavatelem doporučené koncové ceny.