Lehký hliníkový rám s dokonale padnoucí sportovní geometrií získal ještě agresivnější tvarování s hydroformovanou spodní rámovou trubkou a částečně integrovanou baterií. Špičkový středový elektromotor kolu propůjčuje více než dostatek výkonu na to, abyste v jeho sedle hravě zdolali i ta vůbec nejnáročnější terénní stoupání. Vyvážené osazení v čele se vzduchovou vidlicí, jedenáctirychlostním řazením a 29" zapltenými koly nabídne v terénu tolik pohodlí, kolik jen při svých výpravách můžete potřebovat. Sportovní hardtail ještě nikdy nevypadal lépe.
Klíčové vlastnosti:
- špičkový středový elektromotor Bosch Performance Line CX s nejlepšími parametry ve své třídě
- lithium-iontová rámová baterie Bosch Power Pack s kapacitou 13,4 Ah (482 Wh)
- zcela přepracovaný hliníkový rám s částečně integrovanou baterií, sportovní geometrií a velmi nízkou hmotností
- lehká vzduchová vidlice Rock Shox Judy Boost s pevnou osou a zamykáním z řídítek
- prvotřídní komponenty Shimano SLX a XT s 11 rychlostmi
Podrobný popis:
- špičkový středový elektromotor Bosch Performance Line CX s nominálním výkonem 250 W a maximálním točivým momentem až 75 Nm
- lithium-iontová rámová baterie Bosch Power Pack 500 s celkovou kapacitou 13,4 Ah (482 Wh)
- kompaktní LCD displej Bosch Purion s integrovaným ovládáním umístěný na levé straně řídítek
- kompletně přepracovaný hliníkový rám s částečně integrovanou baterií, sportovně stříženou geometrií a jen velmi nízkou hmotností
- lehká vzduchová vidlice Rock Shox Judy Boost Solo Air s 15mm pevnou osou, 100mm zdvihem a možností uzamčení z řídítek
- špičkové komponenty Shimano SLX a XT s 11 rychlostmi
- hydraulické kotoučové brzdy Shimano Deore
- tuhá zapletená kola o rozměru 29“
Výhodou kotoučové brzd je větší brzdný výkon a minimální vliv na funkci za téměř jakéhokoliv počasí. Nevýhodou je trochu vyšší hmotnost a vyšší pořizovací náklady brzd.
Na horská kola s 27,5 a 29 palcovými koly jsou v podstatě nezbytností. Je zde důležitý patřičný brzdný výkon za jakýchkoliv podmínek v kombinaci s většími koly.
MOTORY PERFORMANCE CX |
Středový pohon od německé značky Bosch je v současné době to nejlepší, co v nabídce elektrokol najdete. Většina světově známých značek jízdních kol pohání své elektro modely právě pohonem Bosch a to pro jeho vysoký výkon, spolehlivost, design, funkce a samozřejmě také silnou značku.
Bosch nabízí několik řad systémů, které se liší především v maximálním točivém momentu a síle asistence:
Pokud hledáte kvalitu bez kompromisu a jste ochotni do svého nového elektrokola investovat více peněz, pak elektrokolo s pohonem Bosch je jednoznačně tou správnou volbou. Zamilujete se už po prvním svezení.
Režim | Performance CX |
---|---|
Turbo | 300 / 75 |
Sport | 210 / 60 |
Tour | 120 / 50 |
Eco | 50 / 40 |
Míra asistence v poměru k síle šlapání (v %) / maximální točivý moment
Srdcem systému je výkonný středový motor Drive Unit. Integrovaná řídící jednotka každou vteřinu vyhodnotí až 1000 údajů z připojených snímačů a na jejich základě pak optimalizuje výkon motoru a míru asistence. V motoru je zabudován snímač šlapání (otáčení klik) a torzní snímač síly šlapání, na zadní rámové stavbě je pak umístěn snímač rychlosti (otáček zadního kola). Motor je schopen dosáhnout maximálního točivého momentu až 75 Nm (Performance CX).
Systém je napájen Li-Ion baterií, která může být umístěna v rámu nebo v nosiči kola. Kapacita baterií Bosch na elektrokolech se liší podle typu motoru. Vyznačují se nízkou hmotností (2,5 kg) a dlouhou životností. Jsou vybaveny BMS deskou (Battery Management System), která baterii chrání před přehřátím, zkratem nebo přebitím. Pokud necháte baterii dlouho bez dobíjení, dokáže ji BMS uchránit před likvidačním poklesem napětí.
Systém se ovládá pomocí LCD displeje umístěného na řídítkách a odděleného tlačítkového ovladače u levého madla. Prostřednictvím displeje se nastavuje úroveň asistence (Off-Eco-Tour-Sport-Turbo) a aktivuje se asistent chůze / rozjíždění (motor pomáhá bez nutnosti šlapat avšak pouze do rychlosti 6 km/h). Displej zobrazuje informace o stavu baterie a aktuálním výkonu motoru, který je přímo úměrný spotřebě energie. Díky tomu můžete sledovat, jaký vliv na spotřebu mají jednotlivé úrovně asistence, styl jízdy a zařazených převodů a následně svůj styl jízdy optimalizovat pro dosažení co nejdelšího dojezdu. Pro efektivní volbu převodů můžete také využít doporučení pro přeřazení na těžší nebo lehčí převod, která se na displeji zobrazují. Displej dále nabízí funkce cyklopočítače jako je okamžitá, maximální a průměrná rychlost, celková a denní ujetá vzdálenost, čas jízdy a hodiny. Vybaven je také USB zásuvkou umožňující dobíjení mobilních zařízení (telefon, navigace apod.).
Display zobrazuje ve čtyřech různých módech informace o jízdě: údaje o jízdě, navigaci, osobního trenéra a synchronizaci se smartphonem. Každý z těchto módů má další podfunkce. Díky velikosti displeye přes 10 cm je za jízdy vše krásně čitelné.
Nový displej Bosch Purion byl navržen jako alternativa k displeji Intuvia s důrazem na kompaktnost a jednoduché ovládání. Menší velikost displeje snižuje riziko jeho poškození při použití v terénu. Displej i ovladač jsou sloučeny v jedno zařízení, které je nainstalováno místo původního ovladače.
Nabízí veškeré základní funkce většího displeje Intuvia ve výrazně menším provedení. Volba z 5 úrovní dopomoci (Eco, Tour, Sport, Turbo, Off), assistent chůze, zobrazení jízdních parametrů (rychlost jízdy, ujetá vzdálenost, dojezd), stavu baterie a zvolené úrovně dopomoci, USB konektor pro diagnostiku a nabíjení nejrůznějších zařízení. Displej je dodáván včetně kabeláže a držáku na řídítka. Vyrábí se ve dvou barevných provedeních, tmavý Anthracite (odpovídá Bosch Performance line) a světlý Platinum (odpovídá Bosch Active line).
Napětí systému: 36 V
Jmenovitý výkon motoru: 250 W
Maximální točivý moment motoru: 75 Nm (Performance CX)
Hmotnost motoru: 4 kg
Senzory: Sensory měřící krouticí moment, frekvenci šlapání a rychlost
Max. asitovaná rychlost: 25 km/h
Kapacita baterie: 500 Wh(13,4 Ah) (Perfromance CX)
Hmotnost baterie: 2,5 kg
Doba nabíjení: 4,5 h (50% za 2 h) (Perfromance CX)
Dojezdová vzdálenost: 75 – 150 km (Perfromance CX)
Pozn.: Použitý typ displeje je vždy uveden ve specifikaci konkrétního modelu kola, stejně tak typ použitého motoru.
Použití pevné osy zajistí možnost uchycení kola k rámu větší silou a tím pádem vyšší tuhost celého kola. Výhodné je to především u kol na 29 palcových kolech(nebo u kol na technické disciplíny jako je sjezd, freeride), kde je na kolo vyvýjena vyšší síla a kolo má větší tendenci ke kroucení a tím k horšímu přenosu síly. Použitím pevné osy je pak jízda zejména v terénu stabilnější a jistější.
IDEÁLNÍ POHON PRO KAŽDOU SITUACI | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bezproblémový nebo silný - a hlavně: přirozený. Pohonné jednotky Bosch eBike Systems Vám poskytnou jedinečný pocit z jízdy. Tři snímače měří sílu šlapání, kadenci a rychlost jezdce více než 1000krát za sekundu. To usnadňuje organickou souhru mezi Vámi a Vaším eBike kolem. Pohonná jednotka inteligentního systému, nová generace systému Bosch eBike Systems, zajišťuje jedinečný zážitek z jízdy na eBike kole. Chytrý systém kombinuje sofistikované vysoce kvalitní komponenty eBike s digitálními funkcemi, je plně propojený a díky pravidelným aktualizacím přes internet vždy aktuální. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ŘADY BOSCH | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
FUNKČNOST A DESIGN | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
První kolekce kol značky Apache vyjela z výrobní linky v roce 2001. Okamžitě se prosadila mezi zavedenými značkami a získala si přízeň profesionálních i hobby závodníků, rekreačních cyklistů a cykloturistů. V roce 2003 se na kole Apache stal Jarda Kulhavý juniorským mistrem světa a Evropy, Kamil Absbuher vyhrál na cyklokrosovém speciálu závod světového poháru a paralympionik Michal Stark sedlá silniční kola Apache od roku 2007 dodnes. V roce 2012 jsme založili vlastní mládežnický závodní tým Apache Bike Race team a hned v prvním roce jeho činnosti jsme získali dva tituly mistra ČR prostřednictvím kadeta Ondřeje Dudka a kadetky Jany Adámkové.
Na vrcholu žebříčku priorit značky je kvalita montáže a použitých komponent. Od samého začátku se kola Apache vyrábějí výhradně v českých montážních společnostech, kde máme podstatně větší možnost dohledu na kvalitu a můžeme flexibilněji reagovat na měnící se požadavky trhu. V posledních letech je výhradním dodavatelem společnost BPS Šumperk – dceřiná společnost rakouské KTM.
Technické specifikace se mohou změnit bez výslovného upozornění. Obrázky mají pouze informativní charakter a mohou být ilustrativní. Běžná cena znamená výrobcem/dodavatelem doporučené koncové ceny.