Kotoučové brzdy

Kotoučová brzda pracuje na principu kotouče připevněného k náboji a tzv. třmene, který je namontovám na navářky rámu (vidlice), jenžobsahuje pístky, které tlačí brzdové desky na kotouč a vznikajícím třením brzdí. Hlavní předností kotoučových brzd je jejich výkon, který je neporovnatelně vyšší, než u ráfkových brzd a hlavně jejich brzdný účinek je srovnatelný za všech povětrnostní podmínek. Jejich nevýhody jsou vyšší hmotnost, horší seřizovatelnost a vyšší cena.  V dnešní době používáme dva systémy: mechanický (ovládaný lankem) a hydraulický(hadice s kapalinou). Mechanická brzda je méně účinná, levnější a bez nutnosti měnit brzdovou páku. Hydraulická brzda je výkonnější, dražší a servis je složitější.



,-
,-


Strana  1/34
 1 2 3 4 5
Počet položek na stránku
 18  36  54  72




Strana  1/34
 1 2 3 4 5
Počet položek na stránku
 18  36  54  72

Servis kol Praha
Průvodce výberem
Bike-Eshop.CZ
Zdibská 229/2
18200 Praha 8
+50° 7' 34.83", +14° 27' 30.59"
Facebook Bike-Eshop.CZ
Slevové karty
Platba kartami
Platební brána PayU
TOPlist TOPlist